Vind zelf uw antwoord:

iPad terugzetten naar fabrieksinstellingen

Als de iPad een storing geeft, kan dit vaak worden opgelost door een harde reset of door de iPad terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Let op! Om verlies van data te voorkomen dient u vooraf een back-up te maken.

iPad terugzetten naar de fabrieksinstellingen:

  • Ga naar ‘Instellingen’
  • Ga naar ‘Algemeen’
  • Ga naar ‘Stel opnieuw in’

Hier heeft u de keuze uit verschillende methoden om (een gedeelte van) uw persoonlijke data en instellingen te wissen:

  • Herstel alle instellingen: Hiermee wist u alle persoonlijke instellingen. Persoonlijke data op uw iPad, zoals foto’s, video’s, documenten, apps en de connectie met uw iTunes account blijven behouden.
  • Wis alle inhoud en instellingen: Alle data wordt van de iPad gewist. Het gaat om de instellingen én om uw persoonlijke documenten en data. Ook de connectie met uw iTunes account wordt gewist. Deze optie kun uw vergelijken met een volledige ‘factory reset’ of terugplaatsing naar fabrieksinstellingen. Let op! U kunt op deze manier niet terug naar een andere versie van iOS. Bij een software update van iOS is het helaas onmogelijk om naderhand te downgraden naar een oudere versie van iOS.

Daarnaast heeft u de mogelijkheid om voor slechts enkele onderdelen uw persoonlijke instellingen te verwijderen of terug te zetten op standaard instellingen:

  • Herstel netwerkinstellingen: Alle WiFi & 3G instellingen worden verwijderd.
  • Herstel toetsenbord woordenboek: Het persoonlijk woordenboek wordt teruggezet op het standaard woordenboek. Persoonlijk toegevoegde woorden zullen worden verwijderd.
  • Herstel beginschermindeling: Het startscherm, ook wel homescreen of beginscherm genoemd, wordt volledig hersteld op de default stand. Snelkoppelingen, widgets en de achtergronden worden hersteld naar default.
  • Herstel locatiewaarschuwingen: De iPad, de Safari browser en andere apps kunnen locatiegegevens opslaan om de werking van de desbetreffende app te verbeteren. Met deze reset verwijdert u alle locatiegegevens van uw iPad.

iPad harde reset:

Als bovenstaande oplossing het probleem niet verhelpt, of als uw iPad is vastgelopen (freeze) of niet meer via de normale methode aan gaat, dan zult u over moeten schakelen op een hard reset. Bij een hard reset blijven uw persoonlijke data en instellingen bewaard.

Zorg eerst dat de iPad uitstaat, als dat nog niet het geval is. Houd de standby knop en de home knop tegelijkertijd voor een tiental seconden ingedrukt. Na ongeveer 10 seconden verschijnt het Apple logo, waarna de iPad opnieuw opstart. Het opstarten kan langer duren dan normaal. Nu heeft u de iPad gereset.

Indien dit niet de problemen oplost, kunt u het product middels het retourformulier ter reparatie aanbieden.

Zorg voor een duidelijke en uitgebreide klachtomschrijving. Verder dient u rekening te houden met een reparatie doorlooptijd van gemiddeld 3 weken.

Indien blijkt dat het defect van de tablet een software issue is dat opgelost kan worden met bovenstaande instructie worden €65,- onderzoekskosten in rekening gebracht.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen
Mogelijk gemaakt door Zendesk