Vind zelf uw antwoord:

Terugroepactie netsnoeren Microsoft Surface

Op 22 januari 2016 is Microsoft begonnen met het terugroepen van de netsnoeren die zijn meegeleverd met de Microsoft Surface Pro, Microsoft Surface Pro 2, en elke Microsoft Surface Pro 3 aangeschaft vóór 15 juli 2015.

Deze netsnoeren kunnen beschadigen wanneer ze gedurende langere tijd scherp en regelmatig worden gebogen of te strak worden opgerold. Beschadigde netsnoeren kunnen oververhit raken waardoor kans op brand of elektrische schokken ontstaat.

Bezitters van een Microsoft Surface Pro, Surface Pro 2, en/of een vóór 15 juli 2015 aangeschafte Surface Pro 3, ontvangen gratis een vervangend netsnoer vanuit Microsoft.

Wat kunt u doen?

  1. Stop met het gebruiken van het netsnoer als u een Microsoft Surface heeft welke voor deze terugroepactie in aanmerking komt. U dient het oude netsnoer te recyclen volgens de lokale voorschriften.
  2. Ga naar www.surface.com/powercord om een gratis vervangend netsnoer aan te vragen. 
  3. Raadpleeg de instructies voor de omgang met snoeren op de Micorosft ondersteuningspagina voor de Surface onder Power cord care.

Veelgestelde vragen:

Kan ik mijn netsnoer omruilen bij Komplett?

Het aanvragen van een nieuwe netsnoer kan alleen via de website van Microsoft, niet via Komplett.

Wat wordt er bedoeld met een Netsnoer?

Het netsnoer is het verwijderbare snoer dat de voeding met het stopcontact verbindt

Hoe weet ik of mijn Surface in aanmerking komt?

De terugroepactie van de netsnoeren is van toepassing op:

  • Microsoft Surface Pro
  • Microsoft Surface Pro 2
  • Microsoft Surface Pro 3 apparaten welke vóór 15 juli 2015 verkocht zijn

De terugroepactie is niet van toepassing op:

  • Microsoft Surface RT
  • Microsoft Surface 2
  • Microsoft Surface 3
  • Microsoft Surface Pro 3 welke na 15 juli 2015 verkocht zijn
  • Microsoft Surface Pro 4

U kunt dit zelf ook aan het snoer zien:

Wat doe ik met het defecte snoer?

Het oude netsnoer hoeft u niet terug te sturen naar Microsoft. Deze kunt u laten recyclen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Microsoft.

Microsoft : 025 033113
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen
Mogelijk gemaakt door Zendesk